Horgászvizeink

A Tyukodi horgász és szabadidő tó

tyukod 1

Ritkán adatik meg egy vérbeli horgásznak, hogy igazi horgászparadicsomba botoljon, ez velem sokadjára esik meg. Ezt a tavat mind látásból, mind hallomásból ismertem már, csak éppen eleddig nem horgásztam még rajta, sajnos! Most Nyéki Pál egyesületi elnök meghívására tesztelhettük a tavat, Endrédi Róbert és Veres Zsolt barátaimmal együtt. Mikor megérkeztünk hajnalok-hajnalán, már loholhattam is fotózni, hogy le ne maradjak egy amur fárasztásáról és szákolásáról. Na ez jól kezdődik, még ki sem pakoltunk, máris dolgom akadt!

Már ekkor tudtam, hogy nagyon beleválasztottunk, pedig ez teljesen ismeretlen víz előttünk. Mivel jóformán üres volt a part, ezért az általunk vélt legjobb helyekre ülhettünk le, mint később kiderült, ez tökéletes telitalálat volt, ezt a fotók is bizonyíthatják. A tó maga nem nagy, 1,2 ha és ez megtévesztő lehet, de ne essünk ebbe a hibába, mert a halbősége elképesztő, nyugodtan mondhatom, hogy túl van telepítve. Az elnök bevallása szerint, nagyjából 25 q hal van itt összezsúfolva, ráadásul havonta telepítenek 3-4 q halat a fő telepítésen felül. Ez a víz tele van amurral, ponttyal, kárásszal (60-80 dkg) és a ragadozó halak őshonos fajtáival. Aki itt nem tud halat fogni, az magára vessen. A tagság, a gyerek horgászokkal együtt 65 főt számlál. A napijegy nappalra 2500 Ft, éjszakára 3000 Ft. Új belépőknek az éves jegy 55 000 Ft, a régi tagoknak 24 000 Ft.

Az átlagos vízmélység 1,5 m, mind a fenekezős, mind az úszós módszer javallott (saját tapasztalat, mivel úszóval csak pontyot, fenekezővel csak amurt fogtunk). A lebegős csali, pufi+kukorica a nyerő, (igaz nem mindegy milyen, de ez maradjon titok) legalábbis a mi esetünkben. A tavon, rengeteg a szabadidő eltöltésére való lehetőség. Lehet sátorozni, bográcsolni, programokat szervezni-rendezni, erre minden lehetőséget megad a vezetőség, sőt kifejezetten támogatja, na és főleg az amurozás és rablóhalazás szerelmeseinek horgászni. A tavon van folyóvíz, WC, minden, ami egy hosszú hétvége eltöltéséhez szükséges.

Érdeklődni Nyéki Pál Elnök Úrnál lehet, a 06-20/941-6048 telefonszámon. A lényeg, hogy reggel 5 és 8 óra között, olyan élményben volt részünk, amely horgászembernek ritkán adatik meg. Írd és mondd, két amur és egy ponty szakított, valamint két amurt és két pontyot fogtunk és a hab a tortán egy süllő volt. Lásd fényképek!
Nos, kedves barátaim és horgásztársaim, aki tartalmas és eseménydús horgászatra és kikapcsolódásra vágyik, látogasson el ide, és garantálom, hogy remekül fogja érezni magát.
Kívánok eredményes és tartalmas horgászatot és szórakozást, minden idelátogatónak.